Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A FOTA megegyezett a jövő évi szabályokról

2008.12.06

 Úgy tűnik, az F1-es csapatok mindent megtesznek azért, hogy elkerüljék az egyenmotorok bevezetését, ugyanis a FOTA csütörtöki megbeszélésén a csapatvezetők sikeresen megállapodtak a jövőbeli szabályokról.

 A csapatvezetők csütörtökön találkoztak Londonban, hogy megvitassák, milyen intézkedések bevezetésével lehetne a leghatékonyabban csökkenteni a költségeket a Forma-1-ben.

A találkozó eredményesen zárult, ahol a csapatok képviselői teljes egyetértésben megszavazták az új, kisebb költségű motorok bevezetését a 2011-es idénytől.

Továbbá abban is megegyeztek, hogy miként lehetne drasztikusan csökkenteni a költségeket a következő két évben.

A hírek szerint a jövő évtől 30.000 km helyett mindössze 15.000 km áll majd a csapatok rendelkezésére a tesztelésre, és a versenyhétvégék menetének átalakításával, a pénteki napokon lesz lehetőség az új elemek kipróbálására.

"A FOTA a mai napon ülésezett Londonban, hogy átbeszélje azokat a legfontosabb kereskedelmi kihívásokat, melyekkel szemben áll a Forma-1" – olvasható a közleményben. "A csapatok már korábban egyhangúlag megegyeztek azokban az intézkedésekben, melyek komolyan csökkentik a költségeket 2009-ben."

"A mai ülésen a csapatok megegyeztek azokban a további intézkedésekben, amikkel tovább lehet csökkenteni a költségeket, és javítani lehet a show-n 2009-ben, illetve 2010-ben."

"Abban is teljes egyetértés született, hogy egy új, alacsony költségű motorformula kerüljön bevezetésre 2011-ben."

Az FIA elnöke, Max Mosley már korábban, még a gazdasági világválság kirobbanása előtt figyelmeztette a csapatokat, hogy kezdjenek el azon gondolkodni, miként lehetne csökkenteni a költségeket a sportban, mert rossz irányba haladnak a dolgok, amit az is bizonyít, hogy a Honda pénteken komoly bejelentésre készül.

Egyes források szerint 1.8 literes turbófeltöltésű, energiatároló rendszerrel ellátott motorok kerülnek bevezetésre 2011-ben, melyek fogyasztása 30 százalékkal lesz kevesebb, mint a jelenlegi egységeké.

A FOTA azt is megerősítette, hogy javaslatot tesz az időmérő edzések felpezsdítésére. Az új szisztéma szerint, melyről korábban már beszámoltunk, az összes autó egy időben, azonos üzemanyag mennyiséggel gördülne pályára, és minden egyes körben a leglassabb versenyző búcsúzna, így alakulna ki a rajtrács.

(Forrás: f1vilag.hu) 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.